Μόνο σε κατεπείγουσες περιπτώσεις και ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού θα εξυπηρετούνται πηγαίνοντας αυτοπροσώπως στο γκισέ των δημοσίων υπηρεσιών και στα ΚΕΠ οι πολίτες. Αυτό προβλέπει σχετική εγκύκλιος που ανάρτησε στη «Διαύγεια» το υπουργείο Εσωτερικών το μεσημέρι της Δευτέρας (16 Μαρτίου) και έρχεται σε συνέχεια των πρόσφατων Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού.

Η εγκύκλιος καλεί σε επείγουσα προετοιμασία τις δημόσιες υπηρεσίες για εκ περιτροπής εργασία ή ακόμα και για τηλεργασία. Ειδικότερα, καλούνται οι οικείοι υπουργοί ή τα αρμόδια όργανα κάθε δημόσιου φορέα να συντάξουν πλάνο εργασιών έκτακτης ανάγκης, το οποίο θα περιλαμβάνει και το ελάχιστο απαιτούμενο προσωπικό ασφαλείας για παροχή εργασίας εκ περιτροπής. Με το έκτακτο πλάνο, ο υπουργός ή το αρμόδιο όργανο θα ορίσουν για ποιες υπηρεσίες υπάρχει δυνατότητα πλήρους ή μερικής αναστολής της λειτουργίας τους και ποιες υπηρεσίες πρέπει να βρίσκονται οπωσδήποτε σε πλήρη λειτουργία, έστω και με προσωπικό ασφαλείας.

Πρόκειται για οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι αρμόδιοι εκ των προτέρων «δεδομένων των ραγδαίων εξελίξεων», υπογραμμίζεται στην εγκύκλιο.

Η εγκύκλιος αναφέρεται και στο σενάριο της εξ αποστάσεως εργασίας από πλευράς υπαλλήλων. Με βάση την τελευταία χρονικά εκδοθείσα ΠΝΠ, εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορονοϊού, «οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή δύναται, κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής διάταξης της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, να προβαίνει στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για την προμήθεια των απαραίτητων υλικών, υπηρεσιών, λογισμικού και εξοπλισμού πληροφορικής για την επίτευξη της εξ αποστάσεως παροχής εργασίας με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων των υπαλλήλων της και την πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων», αναφέρει η εγκύκλιος.

Πώς θα εξυπηρετείται το κοινό
Με την εγκύκλιο συνίσταται η αυτοπρόσωπη εξυπηρέτηση του κοινού «να γίνεται αποκλειστικά και μόνο για εξαιρετικώς επείγουσες περιπτώσεις, κατόπιν προηγούμενης τηλεφωνικής επικοινωνίας και ραντεβού».

Για τον λόγο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες καλούνται να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο το κοινό που εξυπηρετούν «αλλά και να εξασφαλίσουν το απαραίτητο προσωπικό που θα επιληφθεί της αποκλειστικής αλλά και ταυτόχρονα αποτελεσματικής τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των πολιτών». Σχετικές ανακοινώσεις προβλέπεται να τοποθετηθούν στις ιστοσελίδες και στους χώρους όπου στεγάζονται οι υπηρεσίες.

Υποχρεωτικές άδειες σε ευπαθείς ομάδες
Ακόμη, στην εγκύκλιο αναφέρεται η ρητή πρόβλεψη της τελευταίας ΠΝΠ για παροχή υποχρεωτικής ειδικής άδειας σε υπαλλήλους καρκινοπαθείς που υποβάλλονται σε χημειοθεραπείες και σε υπαλλήλους που έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση «εφόσον δεν απουσιάζουν ήδη από την υπηρεσία νομίμως εκ του λόγου αυτού».

Τέλος, συνιστάται η προσωρινή καθολική αναστολή μετακινήσεων υπαλλήλων εκτός έδρας για υπηρεσιακούς σκοπούς.

Πώς θα λειτουργούν τα ΚΕΠ
Την ίδια στιγμή, με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, που εκδόθηκε σε ΦΕΚ, ορίζεται ότι:

Όλα τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) της χώρας, ανεξαρτήτως του αριθμού των υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτά, λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων από Δευτέρα έως Παρασκευή και από 7:30 έως 15:00.

Η εξυπηρέτηση του κοινού, εφόσον απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία, θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με προηγούμενη συνεννόηση (ραντεβού), ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις των πολιτών και ο συνωστισμός και να διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή τα σχετικά αιτήματα.

Το ωράριο εργασίας των υπαλλήλων ορίζεται από 7:30 έως 15:30.

Πηγή: www.efsyn.gr

menclinic

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of