Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο του fitness στη ζωή μας και πως μπορεί να μπει στη ζωή μας η γυμναστική  χωρίς να μετατρέπεται σε αγγαρεία. Αυτό μπορεί να γίνει πιο ομαλά, όταν το ξεκινήσουμε σε ένα παιδί από τα πρώτα χρόνια της ζωής του.

Σ’ αυτό το σημείο θα δανειστώ τη φράση και στάση ζωής:

“Get them while they’re young”.

Δηλαδή όταν ένα σώμα, από μικρή ηλικία μάθει να είναι δραστήριο και να συμμετέχει σε διάφορες δραστηριότητες που το ευχαριστούν και το τονώνουν, δύσκολα θα σταματήσει να το κάνει και όταν αναπτυχθεί.

Οπότε για τους γονείς ή μελλοντικούς γονείς θα ήθελα να παραθέσω ένα μικρό σχεδιάγραμμα με στόχους που θέλουμε να επιτύχουμε σε κάθε ηλικία ενός παιδιού:

  • 0-4 χρονών: Από την στιγμή που γεννιέται το παιδί η καλύτερη άσκηση που προτείνεται είναι η κολύμβηση σε πισίνα. Είναι πολύ οικεία για το παιδί καθώς του είναι πολύ γνώριμη από την εμβρυική φάση της ζωής του, οπότε δεν θα δυσκολευτεί, ενώ ο βασικός στόχος είναι η εξοικείωση με το νερό αλλά και ενδυνάμωση των άκρων.
  • 4-7 χρονών: Σε αυτή τη φάση το παιδί έχει μάθει να περπατάει, οπότε προτείνεται η μεταφορά του στον κλασικό στίβο (Ο βασιλιάς των Αθλημάτων!!!). Στο στίβο το παιδί θα αξιοποιήσει τα ατομικά του χαρακτηριστικά και τις δεξιότητές του ανάλογα με το σωματότυπό του καθώς το παιδί στο στίβο θα εξασκηθεί στο τρέξιμο, στη ρίψη, στο άλμα, στην ισορροπία, στις διατάσεις, στη δύναμη που είναι απαραίτητα για όλες τις μορφές αθλημάτων (βασικός κορμός ικανοτήτων ενός αθλητή!).
  • 7-12: Τα βασικά ταλέντα του αθλητή σιγά σιγά θα κάνουν την εμφάνισή τους στο παιδί. Άλλα παιδιά έχουν περισσότερη δύναμη, άλλα ευλυγισία, αντοχή κτλπ. Καλό θα ήταν να συμβουλευτούμε τον καθηγητή Φυσικής αγωγής ώστε να μας προτείνει κάποια αθλήματα που θα ταίριαζαν περισσότερο στα ταλέντα του παιδιού. Δεν ξεχνάμε να συμβουλευόμαστε τον παιδίατρο πριν απ’ όλους και όλα, για να μας καθοδηγήσει σε επιτρεπόμενες ή απαγορευμένες δραστηριότητες για το παιδί, ειδικά όταν συντρέχουν προβλήματα υγείας, μυοσκελετικά κλπ. Θυμόμαστε πάντα ότι το παιδί είναι ένας άνθρωπος με προτιμήσεις, γούστα, ιδιαιτερότητες και αδυναμίες. Σεβόμαστε τη γνώμη του και τις επιλογές του και το βοηθάμε να ασχοληθεί με όποιο άθλημα και γενικά δραστηριότητα θέλει και του ταιριάζει, άσχετα με το φύλο του- ναι και τα κορίτσια μπορούν να παίξουν μπάλα όπως και τα αγόρια να γραφτούν στο μπαλέτο! Αυτό που οφείλουμε εμείς ως γονείς, είναι να δώσουμε στο παιδί επιλογές και να το αφήσουμε να δοκιμάσει ότι θέλει μέχρι να καταλήξει στις δραστηριότητες που του αρέσουν.
  • 12-18 Αφού το παιδί έχει διαλέξει πλέον το άθλημα που του αρέσει και το ευχαριστεί, φτάνουμε στην ηλικία του αγωνιστικού αθλητισμού. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι το παιδί δεν πρέπει να πιεστεί από την οικογένεια, ο αγωνιστικός αθλητισμός και δη ο πρωταθλητισμός, προϋποθέτει πειθαρχία, θυσίες, προσωπικό χρόνο και θέληση και πολλές φορές, ενώ το ξεκινούν ευχάριστα, το συνεχίζουν όχι επειδή τα ευχαριστεί αλλά για να μην απογοητεύσουν την οικογένεια τους. Τα παιδιά δεν είναι το μέσο για την επίτευξη προσωπικών στόχων των γονιών τους γι’αυτό πρέπει να μάθουν ότι αυτός που έχει και θα έχει πάντοτε τον πρώτο ρόλο στη ζωή και τις αποφάσεις τους θα είναι πάντοτε αυτά τα ίδια.

Αυτό που θέλω να τονίσω μέσα από αυτό το άρθρο είναι ότι η γυμναστική είναι κάτι το ευχάριστο, που αν από μικρή ηλικία μπει στη ζωή μας, θα μας προσφέρει την υγεία και ευεξία που θα μας ακολουθεί για όλη μας τη ζωή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας