«Στη λεωφόρο της ανάπτυξης πρέπει να έχουν θέση όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες» τόνισε από το νέο σταθμό του Μετρό στη Νίκαια ο Πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως «όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε απόψε, στο πλαίσιο των εγκαινίων τους, και στους άλλους δύο νέους σταθμούς -της Αγίας Βαρβάρας και του Κορυδαλλού- αναφέρθηκε στην οικονομική σημασία του έργου, η οποία όπως είπε δηλώνεται από τις χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί, την οικολογική του διάσταση, αλλά και το κοινωνικό του αποτύπωμα, το οποίο βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη συνολικά.

Οι νέοι σταθμοί στην Αγία Βαρβάρα, στον Κορυδαλλό και στη Νίκαια, οι οποίοι συνδέουν τρεις πυκνοκατοικημένες συνοικίες με το κέντρο και άλλες ζώνες της Αθήνας, θα αναβαθμίσουν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, πολλαπλασιάζοντας τις επενδυτικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει. Παράλληλα, επισφραγίζουν την υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης, πριν από ένα χρόνο, για παράδοση των τριών σταθμών το καλοκαίρι του 2020.

Το 2022 στην καρδιά του Πειραιά
«Δικαιώνουμε τις τέσσερις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά: “Το είπαμε, το κάναμε”. Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι τα έργα ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγράμματος παρά τις τεχνικές δυσκολίες και τα εμπόδια που προκάλεσε η πανδημία. Τόνισε παράλληλα τη σημασία που έχει η ολοκλήρωση του έργου το 2022 όταν, όπως προβλέπει οι σχεδιασμός, το Μετρό θα συναντά τις γραμμές του Ηλεκτρικού στον Πειραιά και θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης.

«Θυμάμαι ότι πριν από 10 χρόνια, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων έλεγα ότι μόνο το Μετρό μπορεί να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό και το περιβαλλοντικό αδιέξοδο του λεκανοπεδίου. Και επιμένω σε αυτή μου τη θέση. Γι’ αυτό και είναι εξίσου σημαντική με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 -η οποία θεωρώ ότι θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που παρουσίασε ο Υπουργός- και την οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη Γραμμή 4. Εμβληματικό έργο, από το Γαλάτσι -μέσω κέντρου- προς του Γουδή», δήλωσε ο Πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη χρονική σύμπτωση της επένδυσης του Μετρό με εκείνη του Ελληνικού, επενδύσεις που προχώρησαν και προχωρούν μέσα σε μία εξαιρετικά δυσμενή παγκόσμια συγκυρία. «Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία. Αλλά, βέβαια, και την ανάγκη να συμπράξουν δημιουργικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας. Αυτός είναι ο δρόμος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη δημιουργία νέου πλούτου και τη δημιουργία πολλών καλών νέων θέσεων εργασίας. Ναι, περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους», ανέφερε.

Οι τρεις σταθμοί υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούν περίπου 63.000 επιβάτες ανά ημέρα. Η καθημερινή χρήση ΙΧ αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 11.000 οχήματα, μειώνοντας τον φόρτο στους δρόμους της πρωτεύουσας, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα περιοριστούν κατά 60 τόνους ημερησίως, γεγονός που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Οι σταθμοί σχεδιάστηκαν, άλλωστε, με έμφαση σε βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, ενώ η κατασκευή τους συνοδεύτηκε από επίγεια έργα ανάπλασης, με ενδεικτικό παράδειγμα τη νέα πλατεία όπου βρίσκεται η είσοδος στον σταθμό του Κορυδαλλού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ακόμα την ανάγκη τήρησης των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας από όλους τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία. «Είναι για την προστασία των ιδίων, των συμπολιτών μας. Είναι η ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, διότι, όπως σας είπα πριν, δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορονοϊόυ», είπε.

Η περιήγηση του Πρωθυπουργού στους νέους σταθμούς ξεκίνησε στην Αγία Βαρβάρα, όπου επιβιβάστηκε σε συρμό του Μετρό, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή και τον Υφυπουργό αρμόδιο για Θέματα Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την οδηγό για τη διαδρομή. Στην πρώτη στάση, τον Κορυδαλλό, συζήτησε με εργαζόμενους διάφορων ειδικοτήτων, επισημαίνοντας την τεράστια συμβολή του προσωπικού στην ομαλή λειτουργία του Μετρό. Επισκέφτηκε επίσης την αναμορφωμένη πλατεία, η οποία περιλαμβάνει παιδική χαρά, και μία κοντινή μονάδα φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τερματικός σταθμός -για την ώρα- ήταν η Νίκαια, όπου διοργανώθηκε εκδήλωση για τα εγκαίνια των καινούργιων εγκαταστάσεων.

Το επόμενο βήμα
Το πολύπλευρο ευεργετικό αποτύπωμα της επέκτασης του Μετρό θα υπερδιπλασιαστεί το 2022, όταν θα ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 με την παράδοση των τριών εναπομείναντων σταθμών, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Χάρη στην ολοκληρωμένη επέκταση, το λιμάνι και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» -δύο πολύ σημαντικοί ταξιδιωτικοί κόμβοι της χώρας- θα συνδεθούν δίχως να απαιτείται αλλαγή Γραμμής. Το Μετρό θα επιτρέψει την κάλυψη της μεταξύ τους απόστασης σε λιγότερο από μία ώρα, τονώνοντας την τοπική και την εθνική οικονομία.

Ο Πειραιάς από την πλευρά του, θα μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κέντρο, καθότι σε μικρή απόσταση από το λιμάνι θα συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του Μετρό/ΗΣΑΠ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ.

Ο σταθμός της Αγίας Βαρβάρας
Ο Σταθμός Αγ. Βαρβάρα έχει χωροθετηθεί κάτω από την πλατεία της Αγ. Βαρβάρας, σε βάθος 20 μέτρων. Η κατασκευή του σταθμού έγινε με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut & cover).

Η πρόσβαση στον σταθμό οργανώνεται με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες. Υπάρχουν 3 είσοδοι, οι δυο από αυτές επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου και η τρίτη επί της πλατείας. Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας τοποθετήθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.

Ένα αίθριο που απολήγει στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων με βαθμιδωτή φυτοκάλυψη θάμνων αποτελεί το βασικότερο στοιχείο του σταθμού. Οι κατακόρυφες επιφάνειες του αιθρίου φέρουν υαλοστάσια για το φωτισμό των χώρων κυκλοφορίας κοινού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

Τα υλικά επενδύσεων στους χώρους κοινού προβλέπονται με μεταλλικά πανέλα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες εμφανούς σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.

Η αποκατάσταση της πλατείας μελετήθηκε και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις υποδείξεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, επανένταξη των μνημείων και διαμόρφωση χώρου νερού (σιντριβάνι).

Ο σταθμός του Κορυδαλλού
Ο Σταθμός Κορυδαλλός έχει κατασκευασθεί κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, επίσης με την μέθοδο cut & cover.

Ανελκυστήρας και 2 στεγασμένες είσοδοι με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες, τη βόρεια που βρίσκεται στον πεζόδρομο του Αγ. Γεωργίου και τη νότια που βρίσκεται επί της πλατείας, οδηγούν στις αποβάθρες στο βάθος των 26 μέτρων.

Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του αποτελεί η ύπαρξη δυο φεγγιτών σχήματος κόλουρου κώνου χωροθετημένων στον άξονα του Σταθμού για την είσοδο φυσικού φωτισμού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

Οι επενδύσεις του Σταθμού συνδυάζουν αναρτήσεις γρανιτών/ μεταλλικών πανέλων και τμημάτων εμφανών σκυροδετήσεων.

Η αποκατάσταση της μεγάλης πλατείας έχει γίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Δήμου και περιλαμβάνει χώρους παιδικής χαράς, υπαίθρια καθιστικά και χώρους πρασίνου.

Ο σταθμός της Νίκαιας
Ο Σταθμός Νίκαια χωροθετήθηκε κάτω από την πλατεία Ελ. Βενιζέλου, σε βάθος 22 μέτρων. Εξαιτίας του περιορισμένου μεγέθους της η κατασκευή του σταθμού έγινε με μικτή μέθοδο, περιλαμβάνοντας τμήμα με υπόγεια διάνοιξη και τμήμα με την μέθοδο cut & cover.

Η πρόσβαση στον σταθμό οργανώνεται με κλιμακοστάσια που περιλαμβάνουν κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες. Υπάρχουν 3 είσοδοι, οι δυο από αυτές παρακείμενα της εκκλησίας του Αγ. Νικολάου και η τρίτη επί της πλατείας, στεγασμένη. Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας εγκαταστάθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού.

Στην πλατεία διαμορφώνονται τρεις φεγγίτες με υαλοπετάσματα χωροθετημένοι εν σειρά, για την παροχή φυσικού φωτισμού στο εσωτερικό του σταθμού σε χώρους κυκλοφορίας κοινού.

Τα υλικά επενδύσεων στους χώρους κοινού περιλαμβάνουν μεταλλικά πάνελα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες εμφανούς σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.

Η αποκατάσταση της πλατείας αλλά και του πεζοδρομημένου τμήματος της οδού Τσαλδάρη πλησίον της εκκλησίας έχει μελετηθεί σε απόλυτη συνέργεια με την τοπική αυτοδιοίκηση και περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, επανένταξη μνημείων καθώς και χώρο παιδικής χαράς.

Πηγή: iefimerida.gr

menclinic

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε γράψτε το όνομα σας