Press ESC to close

Ανησυχία για την υπερβολική χρήση αντιβιοτικών στην Ελλάδα το 2024

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ), το 45% των Ελλήνων χρησιμοποίησε τουλάχιστον ένα κουτί αντιβιοτικών το 2024. Η μελέτη αυτή έρχεται να αναδείξει την ανησυχητική τάση της υπερβολικής χρήσης αντιβιοτικών στην χώρα μας, γεγονός που ενδέχεται να έχει σοβαρές συνέπειες για τη δημόσια υγεία.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι σχεδόν τέσσερα στα δέκα αντιβιοτικά χορηγούνταν χωρίς ηλεκτρονική ιατρική συνταγή πριν από την εφαρμογή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής συνταγογράφησης τον Σεπτέμβριο του 2024. Αυτό καθιστά σαφές ότι υπάρχει ακόμα πρόβλημα στην τήρηση των κανόνων και της σωστής χρήσης των φαρμάκων.

Η υπερβολική χρήση αντιβιοτικών έχει οδηγήσει σε αυξανόμενα ποσοστά αντοχής των βακτηρίων, κάτι που καθιστά την αντιμετώπιση λοιμώξεων πιο δύσκολη και επικίνδυνη. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η κατάσταση αυτή μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις για την υγειονομική περίθαλψη στη χώρα μας, καθώς οι μολύνσεις που δεν ανταποκρίνονται στη θεραπεία θα μπορούσαν να γίνουν πιο συχνές και θα απαιτούν πιο ακριβές και επεμβατικές θεραπείες.

Η κυβέρνηση και οι υγειονομικές αρχές καλούνται να λάβουν άμεσα μέτρα προκειμένου να περιορίσουν τη χρήση των αντιβιοτικών και να προωθήσουν την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με τη σημασία της σωστής χρήσης τους. Το ζήτημα αυτό απαιτεί μια συλλογική προσπάθεια από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς η υγεία της κοινωνίας εξαρτάται από την ορθή χρήση φαρμάκων.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα απαιτούμενα πεδία είναι επισημασμένα *