Press ESC to close

Μ. Ψιλούτσικου στο Politicnews: Brand σημαίνει εγγύηση αποτελέσματος

*Γράφει η Μαρίνα Ψιλούτσικου

Υπάρχουν πολλοί αθλητές που παίρνουν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες,
υπάρχουν πολλοί που παίρνουν μετάλλια. Brands όμως, υπάρχουν ελάχιστα κι
είναι αυτοί που σου εμπνέουν σιγουριά. Το είπε ο Δημήτρης Χατζηγεωργίου στη
μετάδοση του τελικού μήκους ανδρών: "Μας έχει καλομάθει ο Τεντόγλου και
είμαστε πολύ χαλαροί, ξέρουμε πως ό,τι και να γίνει, ο ίδιος θα απαντήσει!"
 

Ποιος αμφέβαλε ότι θα κερδίσει το χρυσό; ΑΥΤΟ είναι brand και δεν ξεκινάει
ούτε στηρίζεται στο cool attitude, στη σεμνότητα ή στο χιούμορ. Όλα αυτά είναι
πολύ σημαντικά και προσθέτουν στο brand, αλλά χωρίς την εγγύηση ότι μπορεί
να κάνει την ουσία της δουλειάς (να κερδίσει τον αγώνα) δε λένε πολλά.


Φανταστείτε τον ίδιο χαλαρό Τεντόγλου χωρίς χρυσά μετάλλια. Θα εκτιμούσε
κανείς όλα τα άλλα; Όχι. Ότι δεν παίρνει σοβαρά την προπόνηση και τους
αγώνες θα έλεγαν. Ότι δεν είναι αρκετά διψασμένος για τη νίκη. Τα
συμπληρωματικά έχουν αξία (μεγάλη για το branding) αλλά post hoc, αφού
διασφαλίσεις τη νίκη.

Το ίδιο ισχύει για όλους τους υπόλοιπους επαγγελματικούς χώρους. Υπάρχουν
πολλοί δικηγόροι που έχουν τελειώσει τη Νομική Αθήνας, υπάρχουν πολλοί που
έχουν κερδίσει μερικές δίκες, αλλά υπάρχουν ελάχιστοι που τους αναθέτεις μια
υπόθεση και -αν την αναλάβουν- έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. 

Ελάχιστοι που ξέρεις πως κάθε φορά, ό,τι και να γίνει, θα φέρουν το αποτέλεσμα που
υποσχέθηκαν χωρίς δικαιολογίες. Πάντα υπάρχουν δικαιολογίες, απλώς τα
brands δεν τις καταδέχονται. 

Έχουν τα hard skills να μη χρειάζεται να τις καταδεχτούν. 

Όλα τα υπόλοιπα, τα soft, είναι προαιρετικά. Μόνα τους δε, είναι
παπατζιλίκια (ευχαριστώ Μίλτο!). 

Δεν είσαι brand επειδή απέκτησες followers
στο Linkedin ή γραφείο στη Γλυφάδα. Brand γίνεσαι όταν εμπνέεις σιγουριά για
το αποτέλεσμα και παραμένεις για όσο παραμένει το αποτέλεσμα. Πάνω από
μια-δυο αποτυχίες δεν συγχωρούνται.

Αν το promo της Σαντορίνης δείχνει μια άδεια Οία με δυο ερωτευμένους να
απολαμβάνουν μόνοι τους το ηλιοβασίλεμα αλλά όταν πας εκεί έχει 3.000
ανθρώπους να σπρώχνονται, το αποτέλεσμα δεν ήρθε, έκανες άκυρα. 

Και μπορεί να έχουν ήδη πληρώσει, αλλά τα νέα μαθαίνονται, ειδικά τα άσχημα. Και στον
επόμενο γύρο δεν παίζεις για το Ολυμπιακό μετάλλιο αλλά για το τοπικό
πρωτάθλημα. Δηλαδή, από προορισμός πολυτελείας γίνεσαι προορισμός
μαζικού τουρισμού. Κι εδώ δεν λείπει το hard skill για να έρθει το αποτέλεσμα,
απλώς δεν υπάρχει σωστή στόχευση. 

Αν ο Τεντόγλου έκανε σφαίρα, δεν θα ήταν
(μάλλον) Ολυμπιονίκης!

*Μαρίνα Ψιλούτσικου,
Πανεπιστημιακός, Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος Personal
Branding του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Αφήστε ένα σχόλιο

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα απαιτούμενα πεδία είναι επισημασμένα *